خرید آنلاین

بررسی و عملکرد موکاپات و انواع قهوه جوش

تصویر-اصلی-موکاپات-ها-روگازی

قهوه جوش روگازی یا همان موکاپات، وسیله ای مفید و کاربردی که بین دوستدارن قهوه کاملا محبوب و کارآمد است. این دستگاه ، ابتدا در ایتالیا به وجود آمده و سپس به سرعت در سراسر جهان محبوبیت پیدا کرده است. قهوه جوش با طراحی شیک و کاربردی خود، به راحتی جایگاه خود را در هر خانه پیدا کرده است. استفاده از قهوه جوش روگازی در خانه، محل کار یا سفر، امکان دسترسی به اسپرسویی با طعم و عطر بی‌نظیر را فراهم می‌کند و تجربه نوشیدن یک فنجان قهوه را به شما می‌بخشد.

موکاپات چیست؟ معرفی جامع و انواع موکاپات

موکاپات ابزاری رایج در تهیه اسپرسو، که ساده ترین روش درست کردن قهوه محسوب میشود. قهوه جوش روگازی یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین روش های عصاره گیری قهوه در خانه است. قهوه‌جوش این امکان را به شما میدهد که در عرض چند دقیقه قهوه‌ای با طعم و عطری فوق‌العاده به دست بیاورید. از مهم ترین مزایای این محصول امکان تهیه قهوه در هر جایی، فقط با استفاده از یک شعله آتش، هیتر یا منبع گرمایش مستقیم است. همین مزیت باعث شده موکاپات بیش از دیگر ابزار های تهیه اسپرسو مرسوم تر باشد.

قهوه-جوش-آلومینیومی

با استفاده از قهوه ساز دستی، می‌توانید به سرعت و به راحتی آب را به جوش بیاورید و قهوه خود را تهیه کنید. این دستگاه با توجه به حجم کوچک خود، به راحتی در هر آشپزخانه قرار می‌گیرد و قابلیت حمل آسان دارد. با گاز شهری روی شعله، آب به سرعت درون قهوه جوش راه پیدا می‌کند و در عرض چند دقیقه، قهوه شما آماده است.

استقبال خریداران و افراد قهوه دوست از موکاپات به گونه ای بوده، که قهوه‌جوش به تولید انبوه رسید. از این رو مدل‌ها با جنس آلومینیومی یا استیل و اندازه‌های متعدد به بازار عرضه شد، تا مشتریان قهوه، با توجه به مصرف و سلیقه‌های خود موکاپاتی با حجم ، شکل و رنگ های گوناگون خریداری کنند. ما در فروشگاه هوم کوک برخی از اسپرسو ساز ها را در گنجایش مختلف برای شما به نمایش گذاشتیم.

طرز استفاده از قهوه جوش

با استفاده از این دستگاه، می توانید به سادگی و با کیفیتی بالا قهوه‌ای معطر و مزه‌دار تهیه کنید. قهوه جوش روگازی یا موکاپات، به طور معمول از جنس استیل ضد زنگ یا آلومینیوم ساخته میشوند و شامل سه بخش اصلی، یعنی ظرف قهوه(بَسکت)، مخزن آب و بدنه دستگاه هستند.

پر کردن مخزن آب: قبل از شروع فرآیند تهیه قهوه، ابتدا باید مخزن آب قهوه جوش را با آب تمیز پر کنید. بهتر است آب را به میزان مناسبی پر کنید، زیرا اگر بیش از حد آب ریخته شود، ممکن است آب به صورت زیادی از سوپاپ خارج شود و قهوه نتواند به درستی تهیه شود.

قرار دادن قهوه: قهوه مورد نظر را به قسمت مناسب دستگاه (فیلتر) قرار دهید. تعداد و مقدار قهوه بستگی به سلیقه شما دارد. اما به طور کلی، یک قاشق غذاخوری قهوه برای هر فنجان معمولی کافی است.

قرار دادن قسمت بالایی دستگاه: بعد از قرار دادن قهوه در فیلتر، قسمت بالایی دستگاه را به آرامی و با دقت بر روی فیلتر قرار دهید. این قسمت عملکرد جداگانه‌ای دارد و هنگام گرم شدن قهوه، از آن خارج می‌شود.

قرار دادن دستگاه روی اجاق گاز: قهوه جوش را بر روی اجاق گاز قرار داده و آن را روشن کنید. حرارت از زیر قهوه جوش به فیلتر منتقل می‌شود و قهوه شروع به گرم شدن و جوشیدن می‌کند. حالا بهتر است صبر کنید تا قهوه به آرامی گرم شود و از فنجانی که در زیر قهوه جوش قرار دارد، شروع به جاری شدن کند. پس از مدتی، قهوه به صورت یک رشته ریز و مخملی از لوله های فشار بالا به فنجان می‌ریزد.

طرز-استفاده-از-قهوه-جوش

سریع ترین روش درست کردن قهوه

استفاده از قهوه جوش، یکی از راه‌های ساده و سریع برای تهیه قهوه با طعم و عطر خاص است. می‌توانید از این دستگاه به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و لذت یک فنجان قهوه تلخ و لذت بخش را تجربه کنید. برای استفاده بهینه از موکاپات، می‌توانید تعداد و حجم مناسبی از قهوه رست شده را در ظرف قهوه قرار دهید. فشار بخار را به صورت منظم و متوسطی اعمال کنید تا قهوه با طعم و عطر بیشتری تهیه شود. همچنین، بهتر است از آب تصفیه شده و خالص برای تهیه قهوه استفاده کنید تا با کیفیت بهتری مواجه شوید.

موکاپات بهتر است یا دستگاه اسپرسو‌ساز؟

معمولا این سوال پر تکرار در مورد تهیه اسپرسو پرسیده میشود. که دستگاه اسپرسو ساز برقی بهتر است یا قهوه جوش دستی، همچنین کیفیت اسپرسوی کدامیک بهتر است؟ اما در ابتدا باید پرسید در چه محیطی برای تهیه اسپرسو اقدام میکنید. یا چه مقدار زمانی برای تهیه اسپرسو میپردازید که دردسر کمتر برای درست کردن یک فنجان قهوه داشته باشید. همچنین تا چه اندازه میخواهید هزینه کنید؟

موکاپات روگازی یک دستگاه سنتی و پرطرفدار برای تهیه قهوه است که با استفاده از فشار بخار آب، قهوه‌ای خوب و معطر تولید می‌کند. این دستگاه به صورت ساده و سریع قهوه را تهیه می‌کند و علاوه بر این، طعم و اصالت قهوه سنتی را حفظ می‌کند. از دیگر مزایای آن حجم کوچک و قابل استفاده بودن در هر جایی است. در منزل، محل کار، سفر و کمپینگ به راحتی میتوانید یک یا چند فنجان اسپرسو با موکاپات تهیه کنید.

موکاپات-3کاپ

اما اگر شما به دنبال یک تجربه حرفه‌ای و کیفیت بالای قهوه هستید، دستگاه اسپرسو ساز برقی یک ابزار پیشرفته و حرفه‌ای برای تهیه اسپرسو است که با استفاده از فشار بالا و دمای مناسب، اسپرسویی با کیفیت و کرم خوب تولید می‌کند. این دستگاه برای استخراج بهتر عطر و طعم قهوه استفاده می‌کند. اما برای درست کردن اسپرسو با این دستگاه اسپرسو‌ساز نیازمند برق و جایی برای قرارگرفتن آن دارید.

موکاپات چند کاپ بگیریم؟

اندازه های مختلف در قهوه جوش ها باعث شده هر فرد بسته به سلیقه و اندازه مصرف خود برای خرید موکاپات اقدام کند. سایز ها از 1کاپ تا 6کاپ پر استفاده هستند. اگر تنها برای استفاده خودتان قهوه جوش میخواهید، بهتر است قهوه جوش 1 کاپ یا 2 کاپ را استفاده کنید. در تعداد نفرات بیشتر 3 کاپ که به معنای گنجایش حداکثر 3 شات اسپرسو ( 140 تا 170 گرم) است یا حجم بیشتر 6 کاپ بکار بگیرید.

قهوه-جوش-استیل

قهوه جوش های از جنس استیل، 2کاپ ، 4کاپ و 6کاپ دارند. این مدل ها از لحاظ ظاهری کمی تفاوت با مدل های آلومینیومی دارند. البته ساز و کار و نحوه استفاده آن ها دقیقا مثل هم هستند. علت گران تر بودن این مدل استفاده از جنس استیل است. سایز های آن بستگی به نیاز شما حجم و ظرفیت مختلفی دارند.

آیا با موکاپات میتوان کرم یا فوم قهوه گرفت؟

برخی روش ها با قهوه جوش وجود دارد، که به شما این امکان را میدهد که بتوانید کرما یا خامه قهوه بگیرید. اما راحت‌ترین راه برای ساخت کف قهوه با موکاپات همزدن مقداری قهوه با شکر است. در مواردی دیگر از شیر هم برای کف قهوه استفاده میشود.

اما برای تجربه کرم قهوه بهتر از دستگاه های اسپرسو استفاده کنید زیرا قدرت بار بالاتری دارند که سبب درست شدن کف بر روی اسپرسو شما میشوند. اما موکاپات ها در این زمینه هم ایده ای دارند؛ موکاکرم مدلی از قهوه جوش ها به شمار می آید که تنها تفاوت آن با دیگر موکاپات ها داشتن پمپ روی درب برای ایجاد کف برای اسپرسو و درست کردن خامه قهوه است. شکل درب موکا کرم ها مثل فرنچ پرس میماند، با این تفاوت که کارکرد اصلی آن تهیه قهوه است. به عبارتی موکاکرم ترکیبی از فرنچ پرس و قهوه جوش است.

موکا-کرم-بیالیتی

تجربه نوشیدن قهوه با موکاپات

تجربه نوشیدن یک فنجان قهوه تهیه شده با قهوه‌جوش روگازی یا موکاپات، یک لذت بی‌نظیر و منحصر به فرد است که هر علاقه‌مندی به قهوه باید حتماً امتحان کند. این ترکیب فوق‌العاده از عطر، طعم و کیفیت، به همراه تجربه‌ی زیبای تهیه قهوه، هر بار باعث می‌شود که لذت بردن از یک فنجان قهوه به یک تجربه‌ی استثنایی تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *